środa, 20 sierpnia 2014

POŻĄDANE sara shepard

   To już ósmy tom serii Pretty Little Liars i mimo wszystko nie ostatni, bo pani Shepard napisała ich już 13 :/ I szczerze mówiąc po lekturze tego tomu naprawdę nie wiem co jeszcze się może dalej wydarzyć.

   Pożądane czyta się naprawdę szybko, mimo że kilka pierwszych (no dobra, kilkanaście rozdziałów, czyli jakaś 1/3 książki) upłynęło mi na wdrożeniu się w akcję. Pani Shepard ma bowiem zwyczaj spektakularnych zakończeń, prawdziwa akcja zaczęła się więc dopiero od połowy książki, ale na szczęście trwała już do końca.

   Jeżeli jeszcze nigdy nie czytaliście książek pani Shepard to myślę, że powinnyście dać im chociaż jedną szansę. Nie są to oczywiście książki z działu fantasy, ale nie są to też kryminały. Wydaje mi się, że są idealne dla kogoś kto lubi czytać o zagadkach i próbach ich rozwiązywania, ale nie przepada za kryminałami, na przykład dlatego, że boi się krwawych scen. Wtedy PLL są idealne właśnie dla Was, bo nie będziecie się nudzić (przynajmniej przez większość czasu ;), a scen krwawych nie znajdziecie :)

    Mimo że książka mi się podobała to wydaje mi się, że nie sięgnę po następne tomy zbyt szybko. Nie zrozumcie mnie źle, to nie tak, że mi się nie podobało, albo że książka była nudna, wręcz przeciwnie. Po prostu już od tylu tomów rozwiązywana jest w kółko jedna i ta sama zagadka, dodatkowo były już przynajmniej trzy zakończenia całej sprawy, które później okazywały się kolejnymi kłamstwami. Przez to niestety książki sprawiają wrażenie kontynuowanych na siłę, tak jak na przykład Dom nocy, który na początku bardzo mi się podobał, ale od jakiś trzech tomów to już jest po prostu rozciąganie akcji i wymyślanie bezsensownych wydarzeń z premedytacją.Im więcej tomów, tym więcej pieniędzy, taka jest niestety prawda.

   A Wy, czytaliście może książki pani Shepard? A może ktoś ogląda serial, bo ja osobiście jestem wielką fanką i szczerze mówiąc to akcja podoba mi się dużo bardziej niż ta w książkach ;) Trzymajcie się ciepło :*




Książka bierze udział w wyzwaniu Uporać się z własnymi zbiorami

5 komentarzy:

  1. Chciałabym zapoznać się z tą serią. Wydaje się idealna na odstresowanie. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie znam jeszcze tej serii, choć wiele razy już o niej słyszałam. Nie wykluczam jej zupełnie, ale na dzień dzisiejszy nie mam dużej ochoty, żeby ją poznać ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przeczytałam 9 tomów (nie wliczając "Sekretów" i "Tajemnic Ali", z którymi także się zapoznałam), ale utknęłam. 10 tom czeka na moim regale, aż nadejdzie czas kiedy po niego sięgnę. To nie nastąpi zbyt szybko, ponieważ seria już mnie troszkę nudzi. Znowu stajemy w punkcie wyjścia: tajemniczy A. i ukrywanie sekretów, tym razem jednak o wiele poważniejszych. Przede mną jeszcze 6 (o ile się nie mylę jest 16 części, 13 przetłumaczonych na język polski) tomów i nie wiem, czy po przeczytaniu 10 nie zrezygnuje, albo przynajmniej nie odpocznę na chwilę od PLL. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja osobiście nie czytałam serii PLL, ale oglądam serial. Za to przeczytałam serię The Lying Game i uważam, że autorka ma bardzo charakterystyczny styl pisania

    OdpowiedzUsuń

Obsługiwane przez usługę Blogger.