wtorek, 7 kwietnia 2015

ELEONORA I PARK - RAINBOW ROWELL

    ★★★★★☆☆☆☆☆


   Gdzie byś nie spojrzał za granicą (a szczególnie w krajach anglojęzycznych) mówią o tej książce wszyscy, którzy się książkami interesują. Eleonora i Park w mojej głowie wyrosło przez te ochy i achy na arcydzieło obyczajówek dla młodzieży. Czy spełnia moje zdecydowanie za wysokie oczekiwania?

   Zacznijmy od tego na co uwagę się zwraca od razu - okładka. Jest śliczna - minimalna i ma ładne, pastelowe kolory. Rzecz, która spodobała mi się najbardziej - zwykle nie czytam opisów z tyłu książki, bazuję częściej na recenzjach innych i rekomendacjach znajomych. Tym razem, zupełnie przez przypadek, przeczytałam krótki opis na tylnej okładce - i szczerze, to nigdy tak dobrego nie czytałam. Naprawdę pięknie to wyszło.

    Książka opowiada historię rudowłosej Eleonory (nowa w szkole!) i Parka, którzy pewnego dnia po prostu... odnajdują do siebie drogę w zatłoczonym autobusie i zostają już na tych samych miejscach. Pierwsza miłość, problemy w domu, zarówno w tej normalnej jak i patologicznej rodzinie, kłopoty z zaakceptowaniem siebie i przełamaniem strachu. Mimo bardzo trudnego tematu Eleonorę i Parka określiłabym jednym słowem. Urocza. Nie jest ani słodka, ani nie jest to romansidło, jest po prostu urocza i na wskroś prawdziwa.

    Mimo że miło spędziłam czas przy książce pani Rowell to... czegoś mi zabrakło do tego, aby przeskoczyła moją wysoko postawioną poprzeczkę. Wiem, to prawdopodobnie mój błąd, nie powinnam od razu z góry zakładać, że musi być taka genialna, ale słyszałam po prostu zbyt dużo dobrych opinii, aby mieć niskie wymagania. Książka nie jest zła, jedna z fajniejszych obyczajówek dla młodzieży jakie czytałam, ale naprawdę jest... zwyczajna. Nie zaskoczyło mnie nic AŻ tak, czasami ten urok i miłe słowa między bohaterami wręcz mnie irytowały. Może już jestem za stara na takie książki haha.

    Czytaliście może? Co myślicie o tej pozycji? Szczerze to dużo bardziej czekam na Fangirl, bo prawdopodobnie tematyka będzie mi bliższa ;) Dajcie znać w komentarzach co myślicie o Eleonorze i Parku i trzymajcie się ciepło :*

11 komentarzy:

  1. ja też z niecierpliwością czekam na Fangirl. Okładki są co najmniej piękne, bo ja uwielbiam minimalistkę. Na pewno sięgnę po ten tytuł, pewnie tylko żeby się rozluźnić. alex-zniknie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja chętnie bym przeczytała, ale może po maturze :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja baaardzo chciałabym ją przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeszcze nie czytałam "Eleonory i Parka", ale nie mogę się doczekać żeby to zrobić. Jeszcze w grudniu nie czytałam książek o miłości, obyczajówek itp, (choć przyznam, że zdarzało się, ale rzadko). Za to ostatnio czytałabym tylko takie. Może to przez brak czegoś takiego na żywo, taaak, właśnie narzekam na brak chłopaka:P Powoli odzywa się we mnie głęboko ukryta romantyczka, ale ciii, nikomu ani słowa... :D
    Książka czeka już w koszyku na arosie, teraz tylko zapłacić i czytać:P

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo bardzo polecam tę książkę - jedna z lepszych jaką czytałam w tym roku!

    OdpowiedzUsuń
  6. Otagowałam cię w Gwiazd Naszych Wina tag, więc jeśli masz ochotę to z chęcią poczytam twoje odpowiedzi na pytania:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Planuję sięgnąć po tę książkę i mam nadzieję, że się nie zawiodę! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja chcę to przeczytać! ♥ Dziękuję za recenzję :*
    Isabellin5.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Miałam czytać, ale jakoś mi do niej nie jest po drodze.

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie wiem czy nie jestem za stara na książki dla młodzieży ;) przeczytam z ciekawości

    OdpowiedzUsuń
  11. Hej! Nominowałam Cię do LBA :)
    Więcej tutaj: http://biblioteczka-blanki.blogspot.com/2015/04/liebster-blog-award.html
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Obsługiwane przez usługę Blogger.