czwartek, 4 czerwca 2015

KRÓL KRUKÓW

★★★★★★★★★★


   Król kruków dość długo leżał na mojej półce. Czekał w kolejce prawie pół roku. Duży błąd. Bardzo duży. Zakochałam się w tej książce od pierwszego zdania (które jest, uwierzcie mi, świetne)  i myślę, że umieszczę całą serię na podium moich ulubionych.

    Historia skupia się wokół piątki głównych bohaterów - czterech przyjaciół chodzących do męskiej szkoły Anglionby oraz Blue, dziewczyny pochodzącej z rodziny, w której każda kobieta oprócz niej ma zdolności nadprzyrodzone. Blue ma w życiu wiele zasad, ale jedna z najważniejszych to Nie rozmawiać z chłopcami z Anglionby. Los jednak chce inaczej i nasza bohaterka rozmawia z nimi już po kilkunastu stornach, mało tego, zaprzyjaźnia się z nimi i razem poszukują walijskiego króla Glendowera i linii mocy. Każdy z chłopców jest na swój sposób oryginalny i wyjątkowy - poszukujący Gansey, tajemniczy Ronan, zakompleksiony Adam i cichy Noah. 

       Muszę Wam powiedzieć, że spodziewałam się rozwiązania jednej zagadki - gdzie jest Glendower? Ale ku mojemu miłemu zaskoczeniu Król kruków jest pełen zwrotów akcji i momentów, które lubię nazywać momentami totalnego wbicia w kanapę ;) Cały czas coś się dzieje, autorka nie daje nam się nudzić. Jeżeli ktoś czytał Drżenie tej autorki i obawia się, że ta seria też może być trochę nudnawa - rozwiewam Wasze obawy, zdecydowanie Król kruków ratuje Maggie przed etykietką powtarzalnej autorki.

    Król kruków zachwycił mnie jednak głównie dzięki bohaterom - każda ze stworzonych przez Maggie postaci jest na swój sposób wyjątkowa, niesamowicie różnią się one od siebie. Jednocześnie przez większość czasu nie mogłam się zdecydować kogo lubię najbardziej, bo każdy z bohaterów ma w sobie to coś. Zdecydowanie nie są to te lekko bezbarwne postacie z Drżenia. Moi niezaprzeczalni faworyci to Blue i Gansey, ale Ronan wprowadza swój ironiczny humor, a obok tego nie mogę przecież przejść obojętnie ;)



-Gdzie znalazłeś tego kruka

-W swojej głowie

-Niebezpieczne miejsce - zauważył Noah


    Jeżeli macie okazję to serdecznie polecam przeczytanie tej serii - jest świetna - a ja z niecierpliwością czekam na czwarty tom. Ktoś czytał? Dajcie znać w komentarzach co myślicie! :D I trzymajcie się ciepło oczywiście :*



PS Założyłam 'książkowego' tumblra - będą tam i reblogi i moje zdjęcia (często nawet takie, których nie publikuję na Instagramie) ;) Zapraszam :D

6 komentarzy:

  1. Czytałam "Drżenie" i "Wyścig śmierci " tej autorki i myślę, że jej powieści mają w sobie ten klimat. "Król kruków " to seria? Nie miałam pojęcia! Muszę szybko przeczytać tę powieść.

    Pozdrawiam
    Isabelczyta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli czytałaś inne książki Maggie to 'Króla Kruków' przeczytaj koniecznie! :D

      Usuń
  2. Nie czytałam nigdy wcześniej, nic tej autorki. Ale skoro tak wychwalasz "Króla kruków", chyba będę musiała to zmienić:)

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja właśnie z Twojego polecenia sięgnęłam po Króla Kruków, o czym zresztą doskonale wiesz, i przepadłam! Tak bardzo chcę już dostać 2 tom w swoje ręce! :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że niedługo się zobaczymy i będę mogła ci go pożyczyć! :D

      Usuń
  4. Hej! Nominowałam Cię do Albo Albo tag :) Więcej informacji na moim blogu -> http://siostry-w-bibliotece.blogspot.com/2015/06/would-you-rather-albo-albo-tag.html

    OdpowiedzUsuń

Obsługiwane przez usługę Blogger.