środa, 29 lipca 2015

POWÓD BY ODDYCHAĆ



 ★★★★★★★★★★

   
    Powód by oddychać był jedną z tych nowości, które zupełnie zawładnęły blogosferą. Mało tego, nie przeczytałam ani jednej negatywnej recenzji, nie usłyszałam od nikogo złego słowa na temat tej książki. Teraz już wiem dlaczego - kiedy zasiadałam do pisania tej recenzji sama nie mogłam znaleźć żadnego minusa. Rebecca Donovan napisała genialną książkę i teraz żałuję, że tak długo odkładałam jej przeczytanie.

   Kiedy Alicja z bloga Siostry w bibliotece zaczęła opowiadać mi o tej książce wiedziałam, że na pewno ją kupię. Zaczęłam ją kilka tygodni temu i.. po kilkudziesięciu stronach porzuciłam. Nie dlatego, że mi się nie podobała, nie dlatego, że styl pisania był męczący, ale dlatego że... jak na tamten okres w moim życiu była zbyt smutna, zbyt obciążająca emocjonalnie. Już wtedy, po kilku rozdziałach, byłam przekonana, że przeczytałam już najgorsze. Myliłam się jednak bardzo, bo najgorsze dopiero nadeszło i tak chwyciło mnie za serce, że chyba pierwszy raz w życiu czytałam książkę ze ściśniętym gardłem.

   Książka opowiada o nastoletniej Emmie, która na pozór jest zwykłą nastolatką. Ma najlepszą przyjaciółkę Sarę, osiąga sukcesy w sporcie, który uwielbia i codziennie chodzi do szkoły, starając się osiągać jak najlepsze wyniki. Nikt jednak nie wiem, dlaczego Emma tak bardzo stara sie być idealną uczennicą, dlaczego codziennie odlicza pozostałe do studiów dni, dlaczego tak często nosi bluzki z długim rękawem. Teraz już chyba domyślacie się, o co mi chodzi. 

   I nagle pojawia się miłość - coś czego Emma nie chciała i nadal nie chce, bo wie, że zaburzy to jej idealną pozę i minimalną kontrolę, jaką sprawuje nad swoim życiem. A raczej nad humorem opiekującego się nią wujostwa. 

   Powód by oddychać to bardzo mocna książka. Opowiada o ciężkich tematach - patologicznej rodzinie, przyjaźni i miłości, która przychodzi zupełnie nagle. Mimo ciężkiej tematyki autorka nie przesadziła - podejmowane kwestie i  wydarzenia wydają się idealnie wyważone, tak że historia jest niezwykle realistyczna i prawdziwa. Już dawno żadna historia aż tak mnie nie poruszyła, być może dlatego, że zarówno styl pisania jak i sama fabuła są bardzo prawdziwe, trafią do każdej młodej dziewczyny. Wspomniany już styl autorki bardzo mi się spodobał - był prosty, łatwy w odbiorze, ale jednocześnie nie prymitywny, ale raczej dostosowany idealnie do charakteru głównej bohaterki i wieku odbiorców książki.

   Rzadko wierzę opisom na okładkach - tym razem głosiły, że książka chwyci mnie za serce i wzruszy. Nie uwierzyłam - przyzwyczaiłam się już do tych marketingowych sloganów, którymi prześcigają się wydawnictwa. Tym jednak razem słowa na okładce nie kłamały, a nawet powiedziały za mało - Powód by oddychać jest na wskroś prawdziwy, do bólu genialny. Jeżeli jeszcze nie sięgnęliście po tę pozycję to koniecznie to nadróbcie - jednak ostrzegam - Rebecca Donovan porwie Wasze serduszka na małe kawałeczki.


Czytaliście może Powód by oddychać? Dajcie znać w komentarzach i trzymajcie się ciepło :*

11 komentarzy:

  1. Ja mam zamiar czytać właśnie w tym miesiącu.
    Pozdrawiam
    http://monicas-reviews.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie czekam na Twoją recenzję :D pozdrawiam :)

      Usuń
  2. O jaaa, szczerze powiedziawszy nie słyszałam o tej książce ani słowa ani mi nie wpadła w oko na żadnym blogu. Zainspirowałaś mnie do jej kupienia, więc od razu na gorąco zamawiam ją w księgarni Matras. Czuję, że to mocna książka i takie emocje są mi teraz potrzebne. Pozdrawiam i dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że dzięki mnie dowiedziałaś się o tej książce! :D Jest naprawdę wspaniała, na pewno się nie zawiedziesz ;)

      Usuń
  3. Mam tą książkę w formie elektronicznej i właśnie niedługo mam zamiar ją przeczytać, myślę że mi się spodoba, bo jeszcze nie słyszałam złych opinii na na jej temat.

    http://diamentowe-slowa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na pewno ci się spodoba, jest świetna! :D

      Usuń
  4. Nie mogę się doczekać, aż sięgnę po tę książkę. Zdecydowanie muszę ją kupić. Uwielbiam takie bomby emocjonalne, po których czujemy się gorzej niż rozjechany krowi placek.

    OdpowiedzUsuń
  5. Szczerze? Po raz kolejny oceniłam książkę po okładce - nie czytałam opisu ani żadnej recenzji w internecie, ale od razu podeszłam do tej książki negatywnie (kolejna powieść dla nastolatek, zwykła obyczajówka, mam takich dosyć), ale po twojej recenzji na pewno po nią sięgnę.
    whiteblackbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja na początku też tak myślałam, wychwalana przez wszystkich, podejrzane haha Ale okazała się naprawdę świetna! <3

      Usuń
  6. Czytałam całą trylogię i miałam po niej tak ogromnego kaca, że ledwo się po nim pozbierałam :)) Także jeżeli pierwsza część Cię zachwyciła to koniecznie sięgaj po następne ! :D Na pewno się nie zwiedziesz :3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kolejne już są u mnie na półce, więc na pewno niedługo się za nie zabiorę ;)

      Usuń

Obsługiwane przez usługę Blogger.