sobota, 25 lipca 2015

ZŁODZIEJE SNÓW

★★★★★★★★☆☆


  
    Złodzieje snów to drugi tom serii Król kruków Maggie Stiefvater. Pierwszy tom rozkochał mnie w opisywanym przez autorkę świecie i bohaterach, drugi  przybliżył mi natomiast problemy postaci, a w szczególności Ronana.

    W Złodziejach snów pojawiają się nowi, interesujący bohaterowie - dlatego nie można zarzucić autorce nudy i uczepienia się tylko i wyłącznie tematu odszukania Glendowera. W powieści występuje niezwykle rozbudowany wątek snów, co jest idealnym rozwinięciem zakończenia Króla kruków (recenzja tutaj).

    Mogłabym powiedzieć o drugim tomie więcej, gdybym miała możliwość zdradzenia kilku faktów z fabuły, jednak nie lubię nikomu psuć możliwości zapoznania się samemu z książką ;) Powiem tylko tyle, że skupienie się na  Ronanie było bardzo dobrym (według mnie) pomysłem, bo jak dotąd był on najbardziej tajemniczą postacią. Możemy go poznać lepiej, zobaczyć z czym musi się mierzyć i co go ukształtowało. Mimo wyraźnej psychologizacji i przedstawienia snów bohatera  w Złodziejach snów nie brakuje akcji, szczególnie pod koniec. Nie ukrywam, że w niektórych momentach wizje autorki naprawdę mnie przerażały, a to tylko dodaje książce charakteru.

    Podsumowując krótką recenzję muszę powiedzieć, że Złodzieje snów na pewno dorównują Królowi kruków, zarówno pomysłami jak i fabułą. Mimo że książka jest jedną z tych wielu książek fantastycznych, to zdecydowanie pani Stiefvater miała oryginalne pomysły  i udało jej się stworzyć coś wyjątkowego, co nie tylko zainteresuje czytelnika, ale też zaskoczy.


   Na dzisiaj to już wszystko (przepraszam za krótką recenzję!) a Wy trzymajcie się ciepło :*

2 komentarze:

  1. Jestem ciekawa tej serii. Ale jakoś tyle mam teraz do czytania, że nie wiem gdzie mogłabym ją zmieścić :p
    Pozdrawiam,
    http://magiel-kulturalny.blogspot.com/

    ps. Nie załączyłaś hiperłącza do recenzji Króla kruków ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak znajdziesz czas to koniecznie się z nią zapoznaj, naprawdę warto! :D Dziękuję za podpowiedź, już naprawiłam ten wynik roztrzepania ;) Pozdrawiam :*

      Usuń

Obsługiwane przez usługę Blogger.