piątek, 21 sierpnia 2015

MARA DYER. TAJEMNICA - MICHELLE HODKIN



  ★★★★★★★★☆☆


 Mara Dyer to nie jest moja bajka, zdecydowanie nie. Wiedziałam, że jest mroczna i troszkę straszna, ale aż takiej tematyki się nie spodziewałam. I mówiąc, że nie jest to moja bajka nie mam na myśli, że książka mi się nie podobała, bo wręcz przeciwnie - bardzo mnie wciągnęła i pochłonęła dobre kilka godzin, dosłownie nie mogłam się od niej oderwać. Jednak Mara Dyer. Tajemnica jest straszna i to w tym najgorszym sensie - bo wpływa na strach związany z psychiką.

   Nastoletnia Mara Dyer jest zamkniętą w sobie, tajemniczą nastolatką. Kiedyś taka nie była, ale straszny wypadek z udziałem jej przyjaciół i dziwne wydarzenia wokół niej sprawiają, że Mara zaczyna bać się samej siebie. Razem z rodzicami i braćmi przeprowadza się do nowego miasta i trafia do prestiżowej szkoły. Znajduje w niej przyjaciela oraz.. tajemniczego Noah, który zbytnio chce się do niej zbliżyć. 

    Historia Mary zaciekawia od samego początku - wydarzenia są przeplatane retrospekcjami sytuacji, które pomagają nad zobrazować sytuację dziewczyny i to, co się z nią dzieje. Pierwszy tom nie jest straszny w sensie wydarzeń, ale bardziej budowania napięcia. Obserwujemy co dzieje się z bohaterką, śledzimy jej myśli i obawy, aż w końcu stoimy razem z nią na samym szczycie tajemnic i załamania nerwowego. Dochodzi do tego jeszcze historia miłości, której dziewczyna bardzo się obawia. Mara Dyer . Tajemnica to książka, w której autorka zbudowała taką atmosferę i stworzyła taką historię, że sami już nie wiemy co jest prawdą, a co fikcją.

   Osobiście nie mogę się doczekać, aż poznam rozwiązanie tajemnic Mary, chociaż moje słabe nerwy chyba nie wytrzymają aż tak mrocznej kontynuacji tej historii. Jeżeli jednak lubicie zjawiska paranormalne i tajemnice to seria Mara Dyer jest zdecydowanie dla Was.

   
    Czytaliście? Czy może planujecie przeczytać? Dajcie znać w komentarzach i trzymajcie się ciepło :*

14 komentarzy:

  1. Doskonale wiesz, jak bardzo Mara mi się podobała, drugi tom tak samo, jednak trzeci jest stosunkowo słaby. I najbardziej krwawy, drugi też trochę jest, więc lepiej nie czytaj po nocy! A jakbyś chciała, to po prostu snapuj do mnie, będzie Ci lepiej :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na pewno będę snapowała, a co do czytania - nie mam zamiaru nawet dotknąć książki po zmroku hahaha

      Usuń
  2. Czuję się jak naprawdę jedyna osoba, której ta książka się nie spodobała. Jedyna, jedyna i jeszcze raz jedyna.
    Bardzo nie spodobał mi się motyw "nowa dziewczyna przychodzi do nowej szkoły, poznaje tego najlepszego chłopaka i jakimś cudem zaczyna zwracać na nią uwagę". Sorry, ale spotkałam się już z tym w multum książek i kolejna nie była mi do szczęścia potrzebna. Poza tym to dziwne, ponieważ stosunkowo niedawno wszyscy ją czytają i co rusz natykam się na jej recenzje. :*
    Świetna recenzja, pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję :) faktycznie - koncepcja nowej szkoły jest powielona już po raz setny, ale bardzo spodobał mi się styl pisania pani Hodkin :D

      Usuń
  3. Uwielbiam tę serię! Bałam się momentami czytając drugi tom w nocy. Niedługo planuję sięgnąć po zakończenie trylogii :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo chciałabym przeczytać tę serię, zaciekawił mnie opis, okładka i tyle pozytywnych opinii, ale wydaje mi się,że ta seria też może nie być moją bajką. Mroczna historia w połączeniu z moją dziwną wyobraźnią i lękiem przed wszystkim co przerażające może nie wyjść mi na dobre :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja na razie jestem po pierwszym tomie (tylko!) a już mam problemy z sięgnięciem po kolejne, bo się najzwyczajniej w świecie boję haha :/

      Usuń
  5. Nie czytałam i nie wiem, czy kiedykolwiek to zrobię. Kiedy ktoś jest dopiero po pierwszym tomie, zawsze bardzo chwali tę książkę , kiedy kończy drugi tom mówi, że się zawiódł i albo ktoś nie czyta zakończenia trylogii, albo po prostu uważa, że trzecia część jest najsłabsza.
    Pozdrawiam!

    coffeethebook.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Po twojej recenzji muszę ją przeczytać, muszę :D Jestem bardzo ciekawa tej serii, mam nadzieję, że mnie nie zawiedzie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Trzeci akapit bardzo mnie zachęcił. Lubię się bać, jednak nienawidzę tego co dzieje się potem - kiedy trzeba iść spać do pustego łóżka w ciemnym pokoju... Jednak mimo wszystko muszę przeczytać tę serię! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli lubisz się bać - faktycznie musisz przeczytać! :3

      Usuń
  8. Mara mi się baaaaaaardzo podobała, ale nie na tyle, żeby zaopatrzyć się w swoje egzemplarze, bo miałam pożyczone od przyjaciółki ;)

    http://suomianne.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Nigdy nie sądziłam, że ta książka aż tak mi się spodoba, ale od jej przeczytania minęły jakieś dwa, może trzy tygodnie i wciąż o niej myślę. Początkowo nie chciałam jej czytać, ponieważ zniechęcały mnie strasznie dosyć negatywne opinie o tej powieści, ale jedna zachęta spowodowała, że znalazłam eboka i boom! Totalnie się w niej zakochałam :) Może nie uważam jej za moją ulubioną książkę, ale jej dosyć mroczny klimat, ta cała tajemniczość i świetni bohaterowie sprawili, że na 100% sięgnę po kolejną część.

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie przepadam za mrocznymi, strasznymi książkami, ale szczerze mówiąc po przeczytaniu twojego wpisu chyba się skuszę :")
    I mam nadzieje, że się nie zawiodę. Pozdrawiam :*

    http://books-ismylife.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Obsługiwane przez usługę Blogger.