czwartek, 13 sierpnia 2015

RÓD

★★★★★★★☆☆☆



   W małym turystycznym Savannah rodzina Taylorów jest powszechnie znana. Wszyscy są świadomi zarówno ich umiejętności jak i tego, co może grozić osobie, która im się narazi. Dlatego Taylorowie zyskali ogólny szacunek i odosobnienie, które jest im całkowicie na rękę. Z faktem, że jej rodzina nie jest zwyczajna Mercy musi sobie radzić sama. Bo jako jedyna nie dostała magicznych mocy wiedźmy, jako jedyna w rodzinie jest zwykłym człowiekiem. I do tego doskonałym kłamcą. Nie trudno się tego nauczyć w rodzinie, w której praktycznie każdy może odczytać twoje myśli.    Dziewczyna oprowadza po miasteczku wycieczki, opowiadając im stworzone przez siebie historie, ma najlepszego przyjaciela, oddaną siostrę bliźniaczkę i całkiem nieźle sobie radzi, jak na osóbkę ciągle otoczoną przez magię i niesamowite zdarzenia. Wszystko jest w porządku dopóki pewnego dnia Mercy nie zapragnie zmienić swoich uczuć i emocji  i nie zbiegnie się to w czasie z okropnym wypadkiem. 

    Ród od samego początku trzyma w napięciu, lecz niestety po kilku rozdziałach zwalnia. Książka jest króciutka i bardzo szybko się ją czyta, ale już od połowy zaczyna się dziać tyle, że zapomnijcie o moich wcześniejszych narzekaniach. Autor manipuluje akcją w taki sposób, że już sama nie wiedziałam, co jest prawdą, a co kłamstwem, co jest dobre, a co złe.

   Zdecydowany plus to wiek bohaterki i jej zachowanie. Niektóre błędy mogę jej wybaczyć, bo przecież każdy je popełnia, Mercy zdecydowanie nie jest tą naiwną, irracjonalną bohaterką, która o niczym nie ma pojęcia. Kolokwialnie mówiąc, Mercy nie da sobie w kaszę dmuchać. No i ma bardzo ładne imię. :>

   Podobał mi się bardzo wątek rodziny w tej powieści - widać, że każdy ma jakąś tajemnicę, która stopniowo oddala niektórych od siebie, ale i tak w ostatecznym rozrachunku rodzina Taylorów jest niezwykle wyrozumiałą i mądrą rodziną, w której po prostu przez pewien czas znajdowało się kilka toksycznych osób. Jednak każdy z członków rodziny daje Mercy niesamowite wsparcie, pomagają sobie na wzajem i wierzą w słowa dziewczyny, mimo że mogliby ją tłamsić za brak mocy.

    Styl pisania pana Horn jest bardzo lekki w odbiorze, książkę przeczytałam w ciągu jednego
 dnia i to naprawdę bez pośpiechu. Autor idealnie wplata tajemnicę i magię do upalnego Savannah i domu Taylorów. Jestem naprawdę ciekawa, jak dalej potoczą się losy Mercy, mimo że tom pierwszy nie ma nawet zakończenia otwartego. Jak dla mnie, większość wątków jest już skończona. Nie mniej na pewno, chociażby z ciekawości, sięgnę po drugi tom serii.


Czytaliście może Ród? Dajcie znać w komentarzach i trzymajcie się ciepło :*

⁕   ⁕   ⁕

Za możliwość przeczytania książki serdecznie dziękuję Wydawnictwu Feeria :)

6 komentarzy:

  1. Mam zamiar niedługo przeczytać, a gdy zobaczyłam w Empiku, jak pięknie jest wydana, postanowiłam, że muszę ją mieć chociażby ze względu na cudowną oprawę wizualną. Bardzo mnie intryguje wiek bohaterki, ponieważ w większości powieści możemy spotkać się z głupiutkimi, dziecinnymi nastolatkami, które swoją obecnością jedynie irytują czytelnika, wprawiając go w zły nastrój i, co najgorsze, obniża ocenę książki. Kilka dni temu wyszła druga część tej serii, więc oczywiście choćby ze względu na kontynuację muszę ją zakupić. Muszę. Trzymaj mnie za słowo ^^
    Świetna recenzja, ja dzisiaj oceniłam "Dziewczynę ognia i cierni" Rae Carson, więc jeśli chcesz, to zajrzyj ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję bardzo :* wiek to nie jest jej jedyny plus na szczęście, ale zdecydowanie przeważający :D mam 'Dziewczynę..' na półce, więc chętnie zajrzę :)

      Usuń
  2. Nie miałam okazji czytać tej książki, ale w takim razie skoro taka dobra, może niedługo mi ją pożyczysz :D
    Już Ci mówiłam, że uwielbiam te Twoje zdjęciowe zlepki i nie mogę się nimi nadziwić *.*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na pewno pożyczę! :D cieszę się bardzo, że ci się podobają :3

      Usuń
  3. Argh, ogromnie chciałabym mieć tę książkę, ale zawsze wypadnie mi coś ważniejszego ;) Do tej pory brałam w ciemno, bo samym opisie, ale skoro ty polecasz to ja na pewno przeczytam! :D

    http://suomianne.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. A mnie jakoś nie ciągnie mimo wszystko do czytania tej pozycji. Chociaż może jak mi wpadnie w łapki ... :)
    Pozdrawiam,
    http://magiel-kulturalny.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Obsługiwane przez usługę Blogger.