czwartek, 31 grudnia 2015

5 NAJLEPSZYCH KSIĄŻEK 2015 / PODSUMOWANIE

   Myślę, że same życzenia i krótkie podsumowanie tego 2015 roku nie byłoby wystarczające dla książkowego bloga :D Dlatego oprócz mojego chlipania nad kolejnym rokiem, który mi przeleciał przed oczami szybciej niż biegam do lodówki, zacznijmy od listy 5 najlepszych książek 2015 :)

klikając w zdjęcie przeniesiecie się do recenzji konkretnej książki ;)

http://totallbooknerd7.blogspot.com/2015/07/powod-by-oddychac.html


#5 Historia z tą książką jest taka mijałam się z nią kilka miesięcy. Jak niektórzy pewnie pamiętają zaczęłam Powód by oddychać, aby po kilku rozdziałach go porzucić. Kiedy jednak do niego wróciłam walnęłam się w czoło, no bo jak mogłam odłożyć taką cudowną książkę? Tematyka jest bardzo trudna, dlatego książka rozdziera serduszko i nie jest opowieścią dla ludzi o słabych nerwach (jak ja), ale zdecydowanie jest genialną książką, do której na pewno będę wracać wiele razy.


http://totallbooknerd7.blogspot.com/2015/04/folwark-zwierzecy-george-orwell.html

#4 Folwark zwierzęcy był na mojej liście do przeczytania od bardzo długiego czasu i jakiś tydzień przed maturą w końcu postanowiłam ją przeczytać. Była to chyba jedna z najlepszych decyzji maturalnych, bo uważam, że Folwark jest genialny i dziwię się, że nie jest lekturą szkolną, naprawdę. Książka jest króciutka, ale według mnie zawiera wszystko co powinna i od tej wiosny wciskam ją każdemu komu tylko mogę ;)


http://totallbooknerd7.blogspot.com/2015/05/do-wszystkich-chopcow-ktorych-kochaam.html

#3 Wydaje mi się, że Do wszystkich chłopców, których kochałam stało się (wraz z następną pozycją) książką, po której w 2015 się mnie rozpoznaje haha. Mówiłam o niej chyba w każdym filmiku, w którym mogłam, ale mam usprawiedliwienie, bo przecież ta książka jest genialna! Jeżeli jesteście tu dłużej to już pewnie macie dosyć mojego (dosłownie) wciskania ludziom tej książki, ale uwierzcie mi, jeżeli lubicie obyczajówki, a tej jeszcze nie czytaliście to nie wiem co jeszcze robicie bezczynnie przed komputerem.


http://totallbooknerd7.blogspot.com/2015/06/krol-krukow_2.html

#2 Król kruków to książka, która leżała na mojej półce pewnie z pół roku. Kupiłam ją kiedyś na promocji (jak widać po naklejce, która uparcie nie chce zejść :/) i odłożyłam na później. Oglądanie nałogowo booktuba przekonało mnie o tym, że Król kruków może być naprawdę ciekawą książką i stało się, przepadłam dla tej historii i bohaterów całkowicie i myślę, że zwariuję do czasu premiery ostatniego tomu serii. Pokochałam tą serię tak bardzo, że trzeci tom przeczytałam po angielsku, mimo że nigdy tego nie robię, bo ponad 400 stronicowa książka fantastyczna to jednak nadal troszkę za ambitnie jak dla mnie. Ale dla tej książki musiałam.


http://totallbooknerd7.blogspot.com/2015/08/oddam-ci-sonce_10.html

#1 Oddam ci słońce chciałam przeczytać odkąd zobaczyłam zagraniczną okładkę i cieszyłam się jak dziecko, kiedy okazało się, że książka będzie wydana po polsku. Muszę Wam powiedzieć, że ta pozycja mnie zachwyciła, jednocześnie swoją prostotą, historią, bohaterami, mądrością i sztuką, która jest jednym z tematów przewodnich. Czego Mrówka mogłaby chcieć więcej w książce? Macie rację, tej książce według mnie nic nie brakuje i mam nadzieję, że jeżeli jej nie czytaliście to sięgnięcie po nią w 2016 roku, bo jest naprawdę cudowna.

⁕  ⁕  ⁕  ⁕

Przejdźmy do kilku słów podsumowania. O osobistych przeżyciach 2015 raczej nie będziemy się rozwodzić, jak wyglądał mój rok w internetowym świecie zapewne wiecie - zaczęłam bardziej przykładać się do postów i kontaktować z ludźmi, wybiły dwa latka bloga, założyłam snapka i przede wszystkim kanał, które dały mi tą cudowną możliwość komunikacji z Wami <3 Cieszę się, że już kolejny rok jesteście tu ze mną i mam nadzieję, że za rok też spotkamy się w podobnym gronie ;) Życzę Wam wielu sukcesów i cudownego Nowego Roku :* Dobrej zabawy dzisiaj i uważajcie na siebie (zaczynam mówić jak moja babcia hihi) <3

Na samym dole macie playlistę z roku 2015 - dość dużo mówi o moim roku, dlatego jeżeli chcecie wiedzieć, czego słuchałam to zapraszam :)



A Wy? Jak wyglądał Wasz czytelniczy rok, jakie książki najbardziej zapadły Wam w pamięć? Dajcie znać w komentarzach i trzymajcie się ciepło :*

20 komentarzy:

  1. Właśnie dzisiaj przyszła do mnie paczka, a w niej "Obsydian" i... "Powód by oddychać". Mam nadzieję, że mnie również zachwyci, bo okładka - choć prosta - już mnie zachwyciła ♥
    Buziaki!
    BOOKBLOG

    OdpowiedzUsuń
  2. Wszystkiego najlepszego w nowym roku. Nie przestawaj być taka cudowna osoba jaka jesteś. Ja za pewne moje podsumowanie zrobię już w 2016. Lenistwo przewyższa wszystko :D. Przeczytałam tyle bardzo dobrych książek, więc będzie z czego wybierać... Jeśli masz ochotę to możesz sprawdzić mojego książkowego instagrama - czytamka ;*

    OdpowiedzUsuń
  3. Taki mały zonk, że nie czytałam żadnej z tych książek :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Z całej piątki czytałam tylko "Oddam Ci słońce". I się w niej zakochałam, też uważam ją za jedną z najlepszych książek 2015 💞
    Pozdrawiam,
    Muminek
    ksiazkowa-dolina.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetne książki, niektóre już mam za sobą, a niektóre dopiero przede mną, ale obiecuję, że wszystkie z nich kiedyś przeczytam. Ten rok mogę zdecydowanie zaliczyć do udanych, także życzę Ci wszystkiego dobrego w 2016 i żeby Cię te studia nie zamęczyły, przede wszystkim spełnienia wszystkich marzeń :*
    Zapraszam na moje podsumowanie roku!

    OdpowiedzUsuń
  6. A ja na "Powodzie..." się zawiodłam. Strasznie mi się ta książka nie podobała, za to "Oddam ci słońce" jest faktycznie cudna i wartościowa <33 Reszty nie czytałam, ale chcę wkrótce kupić "Króla kruków" i "Do wszystkich chłopców...". Szczęśliwego nowego roku i spełnienia marzeń. Optymistycznego podejścia do życia i otaczania się samymi fajnymi ludźmi (jak Aliszyn). Pozostań taka jaka jesteś, Mrówa ;**

    http://k-a-k-blogrecenzencki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Zgodzę się, "Powód by oddychać" jest przecudowną książką i rozrywa nasze serduszko na małe kawałeczki. Muszę się wreszcie wziąć za "Do wszystkich chłopców, których kochałam", ponieważ chcę się dowiedzieć dlaczego tak uwiodła twoje serce.:D
    czasdlaksiazki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Folwark jest lektura w 3gim ! :D (potwierdzone info, przerabialam te ksiazke w tym miesiacu i jest jedna z moich ulubionych lektur) Udanego sylwestra i wielu wspanialych ksiazek zycze :*

    OdpowiedzUsuń
  9. Zdecydowanie "powód by oddychać" jest wspaniałą książką, która daje do myślenia.
    Zaczytanego 2016 roku.
    Pozdrawiam
    http://monicas-reviews.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Chyba nie słyszałam jeszcze negatywnej opinii o książce ,,Oddam ci słońce", mam ją na czytniku, więc chyba czas zacząć czytać. Wszystkiego co najlepsze w nowym roku :)

    http://recenzje-parabatai.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Czytałam tylko jedną z tych książek, ale mam nadzieje że to nadrobię :D pozdrawiam szczęśliwego nowego roku wi-kusia.blog.pl

    OdpowiedzUsuń
  12. Najlepszego w nowym roku. ;*
    Tak z ciekawości ile łącznie książek udało Ci się przeczytać w tym roku? :D

    http://juluska18.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję :*
      szczerze to jeszcze tego nie liczyłam, ale pewnie ok 40, może troszkę mniej, ale między 30-40 na pewno :)

      Usuń
  13. Powód by oddychać właśnie zakupiłam kilka dni temu :) Takze nie mogę się doczekać! A Oddam ci słońce też mnie oczarowało i jest na liście ulubionych!

    OdpowiedzUsuń
  14. Czytałam z tej listy tylko "Folwark zwierzęcy". Rewelacyjna i pouczająca książka. :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja właśnie czytam drugą część "Oddechów" i rzeczywiście historia porusza bardzo trudne tematy i momentami mam ochotę przestać ją czytać, bo wydaje mi się że już nie wytrzymam tego co się tam dzieje, ale i tak czytam dalej bo chcę wiedzieć co się wydarzy. Chociaż rzeczywiście druga część jest słabsza niż pierwsza, zobaczymy jak będzie z trzecią.
    A co do "Folwarku" to chyba zależy od szkoły, bo to była moja lektura w trzeciej lub drugiej gimnazjum i pamiętam, że bardzo mi się podobała. Według mnie pokazuje prawdziwą politykę i jak wygląda ten świat, niestety.
    whiteblackbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Folwark zwierzęcy <3
    Ta ksiązka jest tak bardzo idealna!

    OdpowiedzUsuń
  17. A ja Folwark Zwierzęcy miałam jako lekturę w 3 klasie gimnazjum i bardzo się z tego cieszę :D genialna książka

    OdpowiedzUsuń
  18. A ja Folwark Zwierzęcy miałam jako lekturę w 3 klasie gimnazjum i bardzo się z tego cieszę :D genialna książka

    OdpowiedzUsuń

Obsługiwane przez usługę Blogger.